Τιτανικός – Το Πλοίο των Πνευμάτων… Εκατόν έντεκα χρόνια… ανάμεσά μας
Από τη Marion Leon.
Υπήρχε άραγε η πιθανότητα ο Ρόμπερτσον να είχε προφητικές δυνάμεις…;
Όταν ρωτήθηκε από τον Τύπο αρνήθηκε κατηγορηματικά την περίπτωση αυτή.
“Ματαιότητα: Το Ναυάγιο του Τιτάνα’’ (Futility: The Wreck of the Titan).
Από τη Μάριον Leon
Η νουβέλα που γράφτηκε από τον Μόργκαν Ρόμπερτσον το 1898, 14 χρόνια πριν το ναυάγιο του Τιτανικού. Στη νουβέλα του περιγράφει ένα πλοίο ως το μεγαλύτερο της εποχής, όπως ήταν και ο Τιτανικός, και η ιδιότητα τους ως “αβύθιστο” – κοινή – η ονομασία του ίδια, με διαφορετική κατάληξη. Χτύπησαν και τα δυο σε παγόβουνο και βυθίστηκαν στα μέσα του Απριλίου, και μάλιστα με την ίδια ταχύτητα και ναυάγησαν στο ίδιο ακριβώς σημείο (400 ναυτικά μίλια μακριά από το νησί Νέα Γη, στο Καναδά), καθώς και τα δυο πλοία είχαν χιλιάδες επιβάτες, είχαν όμως τον ελάχιστο αριθμό σωσίβιων λέμβων (24 ο Τιτάνας και 16 + 4 ο Τιτανικός), έφεραν και τα δυο τρεις προπέλες….Τι ακριβώς μπορεί να σκεφτεί κανείς για αυτό…; Ποιος πραγματικά θα μπορούσε να δώσει μια εξήγηση…;
Στο Μπράνσον στο Μιζούρι των ΗΠΑ, βρίσκεται το μεγαλύτερο μουσείο του Τιτανικού στο κόσμο το οποίο άνοιξε το 2006. Εξωτερικά το Μουσείο είναι ένα τεράστιο αντίγραφο του πλοίου, από την πλώρη ως τη μέση, με το παγόβουνο να βρίσκεται στην δεξιά πλευρά (το οποίο μπορείς να αγγίξεις και να νιώσεις το παγωμένο νερό των -2,2°C). Μέσα στην έκθεση βρίσκονται πάνω από 5.500 αντικείμενα, αποσκευές, σφυρίχτρες, προσωπικά αντικείμενα και πλακάκια από το πάτωμα της Α’ Θέσης. Υπάρχει ένα ακριβές αντίγραφο της Μεγάλης Σκάλας (αξίας 1 εκ.$) καθώς και ένα κομμάτι από το κατάστρωμα το οποίο είναι σε κλίση.
Παρέχει σύστημα το οποίο διατηρεί την θερμοκρασία που υπήρχε εκείνο το βράδυ. Μοναδική η δυνατότητα που παρέχεται στους επισκέπτες να μάθουν να στέλνουν το SOS καθώς και να φτυαρίσουν κάρβουνο στους Λέβητες. Το πιο εκπληκτικό όμως είναι η επαφή των επισκεπτών με τα πνεύματα των επιβατών όπου μέσα από μαρτυρίες είναι προσκολλημένα με τα αντικείμενα που εκτίθενται…
Ο Έντουαρντ Τζον Σμιθ ήταν ο καπετάνιος του θρυλικού Τιτανικού, μάλιστα ήταν και το τελευταίο του ταξίδι πριν βγει στη σύνταξη. Το σώμα του ήταν ένα από αυτά που δεν βρέθηκαν ποτέ. Ο Καπετάνιος Σμιθ γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1850 στο Οδό Γουέλ του Χάνλεϋ στο Στράτφορντσαϊρ της Αγγλίας. Το σπίτι στο οποίο μεγάλωσε μέχρι και πριν την αρχή της καριέρας του, ένα Βικτωριανό με δυο υπνοδωμάτια, πουλήθηκε το 2002 στους Νήλ και Λουίζ Μπόνερ. Νοίκιαζαν το σπίτι για περίπου μια δεκαετία, και είχαν ήδη αναφερθεί πολλές περιπτώσεις από Εμφανίσεις και άλλες μεταφυσικές δραστηριότητες. Ένας από του ενοικιαστές κάλεσε ένα βράδυ τον Νηλ, πεπεισμένος πως είχε δει το φάντασμα ενός καπετάνιου να περιφέρεται μέσα στο υπνοδωμάτιο. Άλλοι ανέφεραν πως υπήρχαν κρύα σημεία σε διάφορα μέρη του σπιτιού και άκουγαν χτυπήματα και μετακινήσεις αντικειμένων/επίπλων. Ωστόσο, κανένας από τους ενοικιαστές δεν μετακόμισαν λόγω του Καπετάνιου, αλλά το ζευγάρι πιστεύει ότι όντως είναι στοιχειωμένο το σπίτι.
Ο Βρετανός ναυτικός Φρέντερικ Φλιτ, ο οποίος υπηρετούσε ως σκοπός στο ταξίδι του Τιτανικού ήταν αυτός ο οποίος εντόπισε το μοιραίο παγόβουνο και ενημέρωσε την γέφυρα, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά, καθώς η ταχύτητα του Τιτανικού ήταν πολύ μεγάλη για να αποφύγει την πρόσκρουση. Ο ίδιος ήταν ένας από το πλήρωμα που σώθηκαν από το ναυάγιο. Μετά το χαμό της γυναίκας του, μετά τα Χριστούγεννα του 1964, και ενώ υπέφερε από κατάθλιψη, βρέθηκε μια μέρα απαγχονισμένος στο κήπο του. Για αρκετά χρόνια ο τάφος του ήταν άγνωστος, μέχρι τη στιγμή που η “Ιστορική Κοινότητα του Τιτανικού” ανέγειρε μια ταφόπλακα για αυτόν το 1993. Μάρτυρες ισχυρίζονται πως τον έχουν δει στο Μουσείο του Τιτανικού να φυλάει σκοπιά στο χώρο που βρίσκεται η επιγραφή “Iceberg, right ahead” – “Παγόβουνο Ίσια Εμπρός”, δονώντας την επιγραφή με δύναμη.
Στην Μεγάλη Σκάλα, πιστό αντίγραφο της γνήσιας, υπάρχει το πνεύμα μιας μυστηριώδους γυναίκας, η οποία φοράει μαύρο ρούχο εκείνης της εποχής, και έχει ένα άσπρο κολάρο, με τα μαλλιά της πιασμένα κότσο. Πολλοί επισκέπτες καθώς και το προσωπικό την έχουν δει. Την ημέρα των εγκαινίων του Μουσείου, και λίγη ώρα πριν την προσέλευση του κόσμου, ο φωτογράφος που βρισκόταν εκεί είδε την μυστηριώδη γυναίκα να κατεβαίνει τη Μεγάλη Σκάλα. Τρόμαξε προς στιγμή καθώς δεν είχε δει κανέναν άλλον να μπαίνει. Σκέφτηκε πως ίσως ήταν μέρος της παρουσίασης και τη ρώτησε πλησιάζοντας την αν ήθελε να την φωτογραφήσει. Η γυναίκα τον αγνόησε, λίγη ώρα μετά την βλέπει πίσω του και της πρότεινε για δεύτερη φορά να την φωτογραφίσει, και αυτή… εξαφανίστηκε.
Υπάρχουν αναφορές από το προσωπικό του μουσείου πως έχει εμφανιστεί και η οπτασία του Τζον Τέικομπ Άστορ (Αμερικανός επιχειρηματίας, επενδυτής, εφευρέτης και Αντισυνταγματάρχης στον Ισπανο-Αμερικάνικο Πόλεμο). Ήταν ένας από τους πιο πλούσιους επιβάτες του Τιτανικού. Τότε ήταν 47 ετών, σε γαμήλιο ταξίδι με τη νέα 18χρονη σύζυγό του, Μάντελαϊν Ταλμάζ Φόρς, η οποία περίμενε και το πρώτο τους παιδί. Η κοπέλα επέζησε καθώς για την επιβίβαση στις λέμβους δόθηκε προτεραιότητα στα γυναικόπαιδα. Αναφέρεται πως τις τελευταίες του στιγμές ο Άστορ πάνω στο πλοίο στεκόταν μόνος του, καπνίζοντας στην κορυφή της Μεγάλης Σκάλας, καθώς δίπλα είναι η πιστή ρέπλικα του δωματίου όπου έμενε. Επισκέπτες όταν περνούν από την Μεγάλη Σκάλα καταβάλλονται από αίσθημα υστερίας και ουρλιάζουν χωρίς λόγο, επειδή όπως δηλώνουν ακούν τις κραυγές των επιβατών.
Μια ξεχωριστή έκθεση αφιερωμένη στους 8 μουσικούς του Τιτανικού, υπάρχει στο μουσείο με τα πορτραίτα της ορχήστρας του πλοίου. Τα πορτραίτα στην έκθεση, όπως αναφέρουν οι επισκέπτες και το προσωπικό, σου δίνουν την αίσθηση πως σε παρακολουθούν. Το προσωπικό έχει επίσης αναφέρει πως έχει δει την Οπτασία ενός μικρού κοριτσιού, ενός εκ των 109 παιδιών που βρίσκονταν στον Τιτανικό (τα 53 από αυτά έχασαν τη ζωή τους). Πιθανολογείται η Οπτασία να ανήκει στην 6χρονη Μις Έμπα Άϊρις Αλφρίντα Άντερσον. Γεννημένη στις 14 Νοεμβρίου 1905 και ήταν κόρη των Αλφρίντα και Άντερς Άντερσον από το Κιάτερστορπ της Σουηδίας. Επιβιβάστηκε με τους γονείς της από το Σάουθάμπτον ως επιβάτες της Γ’ Θέσης, με προορισμό το Γουίνιπεγκ του Καναδά. Κανένας από τους τρεις τους δεν επέζησε και οι σωροί τους ποτέ δεν βρέθηκαν.
Κάθε βράδυ, γίνεται ο καθιερωμένος καθαρισμός του μουσείου. Το προσωπικό αναφέρει πως κάθε βράδυ την ώρα που έχουν τελειώσει με το καθάρισμα των τζαμιών, εμφανίζονται ένα ζευγάρι αποτυπώματα από παιδικά χεράκια πάνω στο παράθυρο. Και κάποιες φορές βλέπουν την Οπτασία ενός μικρού παιδιού από το παράθυρο της Γέφυρας.
Στο Μουσείο υπάρχει μια Βίβλος που βρέθηκε στο ναυάγιο, η μοναδική που βρέθηκε, η οποία ανήκε στον Αιδεσιμότατο Ρόμπερτ Τζέιμς Μπέϊτμαν, γεννημένο στο Μπρίστολ της Αγγλίας. Η Βίβλος αυτή είναι ασυνήθιστη διότι είναι “Emphatic Diaglott”, δηλαδή δίγλωσση – πολύγλωσση μετάφραση της Καινής Διαθήκης με το γνήσιο Ελληνικό Ορθόδοξο κείμενο και την μετάφραση λέξη-λέξη στην αριστερή στήλη και την πλήρη Αγγλική μετάφραση στην δεξιά. Όταν έβαλαν την Βίβλο σε δική της βάση, άνοιξε σε ένα συγκεκριμένο εδάφιο. Σε αυτό όπου ο Χριστός περπατάει πάνω στο νερό.
Έχουν γίνει αναφορές σχετικά με την ψυχή, και το πως ακολουθεί τα μέρη που είχε ζήσει όταν είχε σώμα και κάποιες φορές είναι έντονη η επιθυμία της, να γίνει ορατή στους ζωντανούς. Για ποιο λόγο…;
Μια επίσκεψη στο Μουσείο ίσως μας δώσει την απάντηση…
Πηγή: Athens Μagazine 25 Απριλίου 2018